Langzaam ouder worden met een raw food dieet van 50-70%!

Moderne reclame gonst ons constant met advertenties over hoe en waar te eten. Of wat we zouden moeten eten. Het gezond verstand vertelt ons dat veel van dit voedsel ongezond is, maar het smaakt zo goed dat je het niet kunt weerstaan. Wat uiteindelijk zeker zal gebeuren, is een neerwaartse spiraal van uw lichamelijke gezondheid als u niet bereid bent uw dieet te veranderen.

Terwijl wetenschappelijk onderzoek uitzoekt welke voedingsmiddelen een sterk en levendig lichaam bevorderen, wordt het duidelijk dat veel van de ziekten die verband houden met veroudering het gevolg zijn van een slecht dieet. Het eten van een dieet met veel rauwe groenten en fruit zou het risico op de meeste van deze ziekten verlagen, maar wordt over het hoofd gezien omdat geraffineerde suiker en zetmeel het favoriete voedsel zijn van westerlingen. Een dieet rijk aan dagelijks rauw voedsel zal uw lichaam reinigen en uw lichaamsvetwaarden normaliseren. Door minder energie te besteden aan de spijsvertering, kan uw lichaam goed ontgiften en tijd besteden aan het repareren van beschadigde cellen.

De belangrijkste voedingsmiddelen tegen veroudering zijn die met veel antioxidanten. Vrije radicalen zijn schadelijk voor ons lichaam en worden altijd geproduceerd als gevolg van metabolisme, dus er zijn antioxidanten nodig om de vrije radicalen uit het lichaam te verwijderen voordat de deeltjes lichaamscellen kunnen beschadigen. Je moet zoveel mogelijk rauw plantenleven eten, vooral rauw fruit, groenten en volle granen bevatten antioxidanten. Het eten van rauwe noten brengt onverwarmde plantaardige olie in je lichaam, die veel enzymen en antioxidanten levert.

Het eten van 100% volle granen moet je aandacht zijn, omdat het lichaam de suiker in deze koolhydraatbronnen langzaam omzet. De vezels van deze granen kunnen u helpen om snel giftig afval uit het lichaam te verwijderen en de granen zelf zitten vol met antioxidanten die het lichaam hard nodig heeft. Dit is het type dieet dat wordt geconsumeerd door onze oude voorouders, die jong en hard werkten tot in hun hogere jaren. Experts op het gebied van gezondheidsvoeding hebben decennia lang beweerd over de voordelen van een dieet met veel volle granen en het bewijs is nu overweldigend. Volle granen zijn de beste manier om uw dagelijkse voorraad complexe koolhydraten binnen te krijgen.

Eiwitten moeten afkomstig zijn van bonen, noten en zeevruchten. Gezonde vetten zijn onder meer olijfolie en, in mindere mate, andere plantaardige oliën. Probeer vet van landdieren te vermijden. Ik onderschrijf persoonlijk een dieet van 50-70% rauw voedsel, om je een manier te geven om een ​​aantal van je favoriete gerechten in je nieuwe manier van leven te passen. De meeste mensen komen genieten van het eten van dit gezonde voedsel. En ze kunnen langer genieten van een goede gezondheid in hun hogere jaren. Een anti-verouderingsdieet zou echt een heel eind betekenen voor het gevoel dat een persoon zou moeten hebben naarmate ze ouder worden.